And Everything Starts From The Beginning







This work, “And Everything Starts from the Beginning,” was composed using field-recorded audio recordings and Ableton. Inspired by Manuella Blackburn’s Ice Breaker, I focused on creating a musique concrète piece that explored its idea of existing sound as a material, audio processing, and transformation with modern digital tools. I recorded the sound of a rain chain in Kyoto, the sound of the people walking around the gallery in Tate Modern, and the sound of myself reading the book “The Mythical Image” by Joseph Campbell in my room. I manipulated the sounds by changing pitches, reversing tracks, and using spring reverb to create the timbre and texture. I cut and splice together the field-recorded audio tracks based on the sonic event on the Ableton lane. By making a sonic collage with different spaces, Kyoto and London, different spatial characteristics, inside and outside, with the connection with Brahma’s World and Lotus Universe in Hindu cosmology, I explored the potential of existing sounds, and the different worlds combine and become a new sonic fiction.

I used my voice based on Pierre Schaeffer’s idea of Generic Sound and Special Sound. In his idea, voice is.  Clear, special sound. However, by focusing the voice as a sound object (Objet sonore), the voice became a generic sound in the piece. When the voice reads “and everything starts from the beginning (모든 것이 새롭게 시작된다)” in Korean, a chopped sample of the voice repeats several times. Repeated voice creates a new texture, giving the new impression of a new beginning by drawing commas sonically. This piece aimed to explore new possibilities of an existing sound with inspiration from the work Ice Breaker by Manulella Blackburn. Therefore, I used granular synthesis techniques, which Manulella herself used in her work, with the recorded sound at Tate Modern by implementing them in Ableton Simpler. I increased the frequency at which the grains are generated by raising the value of Grain Frequency to create a continuous, warm and soft texture. Grain Spray is also used for creating the movement of the starting point of the grain randomly within the sample to create irregularity in its sound. The high-value Grain Random added more randomness to the pitch, volume and position of the grain, creating a rich
texture. I used snap to fix the grain in a specific position to implement the structural characteristics of the sound. I manipulated the sound using the over-sampling technique with OSR (Over-Sampling Resonance) to achieve a more natural and warmer tone. LFO was used to add liveliness and depth. The grain delay's Rand pitch was used to randomly apply pitch changes, adding uncertainty and texture to the delayed sound, and the intensity of returning the delayed signal to the input with feedback was controlled.


이 작품 "And Everything Starts from the Beginning"은 현장에서 녹음된 오디오 녹음과 Ableton을 사용하여 작곡되었다. 마누엘라 블랙번(Manuella Blackburn)의 아이스 브레이커(Ice Breaker)에서 영감을 받아 재료로서의 기존 사운드, 오디오 처리, 현대 디지털 도구를 사용한 변형에 대한 아이디어를 탐구하는 음악적 콘크리트 작품을 만드는 데 집중했다. 나는 교토의 레인 체인(鎖樋) 소리, 테이트 모던의 갤러리를 돌아다니는 사람들의 소리와 방에서 한국어로 목소리를 녹음했다. 음높이를 바꾸고, 트랙을 반전시키고, 스프링 리버브를 사용하여 음색과 질감을 만드는 방식으로 조작했으며, 그 이후 음향적 사건에 따라 오디오 샘플을 잘라 이어붙였다. 서로 다른 공간인 교토와 런던, 서로 다른 공간적 특성인 내부와 외부와 브라흐마의 세계 및 힌두 우주론의 연꽃 우주사이의 연결이 음향적 콜라주를 만들어, 나는 기존 소리의 잠재력을 탐구했고, 서로 다른 세계가 결합되어 새로운 소닉 픽션이 되었다.

피에르 셰이퍼의 제네릭 소리(Generic Sound)와 특수 소리(Special Sound) 개념을 바탕으로 나는 곡 일부에 내 목소리를 사용했다. 그의 이론에 따르면, 목소리는 특수소리로 여겨진다. 그러나 목소리를 소리의 객체(Objet sonore)로 집중함으로써, 그 목소리는 이 작품에서 특수소리가 아닌 제네릭 소리로 변형되었다. 내가 “모든 것이 새롭게 시작된다”라는 문장을 한국어로 읽을 때, 잘라낸 목소리 샘플이 여러 번 반복된다. 반복된 목소리는 새로운 질감을 만들어내며, 소리로 쉼표를 그리듯한 새로운 시작의 인상을 준다. 이 곡의 목표는 마눌렐라 블랙번(Manulella Blackburn)의 작품 아이스 브레이커(Ice Breaker)에서 영감을 받아 기존 사운드의 새로운 가능성을 탐구하는 것이었다. 나는 마눌렐라가 직접 작업에 사용했던 그래뉼러 신세시스 기법을 테이트 모던에서 녹음한 사운드에 에이블톤 심플러로 구현하여 사용했다. 연속적이고 따뜻하며 부드러운 질감을 만들기 위해 그레인 프리퀀시의 값을 높여 입자가 생성되는 빈도를 높였다. 그레인 스프레이는 샘플 내에서 그레인의 시작점 움직임을 무작위로 만들어 소리에 불규칙성을 만드는 데 사용되었다. 높은 값의 그레인 랜덤은 그레인의 피치, 볼륨 및 위치에 더 많은 임의성을 추가하여 풍부한 질감을 만들었으며, 소리의 구조적 특성을 구현하기 위해 스냅을 사용하여 특정 위치에 그레인을 고정했다. OSR(Over-Sampling Resonance)의 오버 샘플링 기법을 사용하여 사운드를 조작하여 보다 자연스럽고 따뜻한 톤을 얻었으며 생동감과 깊이를 더하기 위해 LFO를 사용했다. 그레인 딜레이의 랜드 피치를 사용하여 피치 변화를 무작위로 적용하여 딜레이된 사운드에 불확실성과 질감을 더하고, 피드백과 함께 지연된 신호를 입력으로 되돌리는 강도를 제어하였다.


Image:
Invito di Brahmā e Indra alla predicazione - Museum of Oriental Art, Italy - CC BY.
https://www.europeana.eu/item/286/MAO858

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