CPK Barbican Sonic Map Project: Library
In the piece created from sounds collected at the Barbican Library, I focused on the interaction between objects and people. I recorded the sound of turning pages very closely and then manipulated it by stretching and shortening the duration and adjusting the pitch. I exaggerated the sound of people turning pages to give the event a new story. I cut and rearranged these sonic events, offering a new narrative to the sounds that originally existed. I wanted to express the fictional interaction between the ceiling lights, plants and the other materials, both material and immaterial, in the space. To achieve this, I used Ableton’s Spectral Resonator to create resonances within specific frequency bands. Using Granular Mode, I rearranged the grains to construct a rhythm and portrayed the fictional connections between interactions that bloom and scatter. Imagining light and invisible particles drifting through the air, I emphasised the harmonic content in the high-frequency range to activate the upper frequencies, giving the granular rhythm a bright and lively texture and timbre. By using the same recording file, however this time, I extracted the pitch. I wanted a resonance with rich harmonics, but I did not want too much low-end resonance to result in a muddled sound, so I used the Resonator to isolate specific frequency ranges for resonance. Following this, I used the Spectral Filter to refine the details of the tone and texture and employed the Vibrato Cauldron to introduce a sense of randomness, expressing the constantly shifting flow of interactions.
바비칸 도서관에서 수집한 소리로 만든 이 작업은, 물질과 사람 간의 상호작용에 집중했다. 책장을 넘기는 소리를 아주 가까이에서 녹음한 후, 소리의 길이를 늘리거나 줄이고 음정을 조정하며 조작했다. 사람들이 책장을 넘기는 소리를 과장해, 그 행위에 새로운 이야기를 부여했다. 이렇게 만들어진 소리의 사건들을 잘라내고 재배치해, 원래 존재하던 소리들에 새로운 내러티브를 입혔다.
천장의 조명, 식물, 그리고 공간 안의 물질적·비물질적 요소들 사이에서 이루어지는 상상 속의 상호작용을 표현하고자 했다. 이를 위해 Ableton의 Spectral Resonator를 사용해 특정 주파수 대역 안에서 공명을 만들었다. Granular Mode를 사용해 소리의 입자들을 재배치하며 리듬을 구성했고, 피어나고 흩어지는 상호작용의 허구적 연결을 그려냈다. 공기 중을 떠다니는 빛과 보이지 않는 입자들을 상상하며, 고주파 대역의 하모닉을 강조해 상위 주파수를 활성화시켜, 입자적 리듬에 밝고 생동감 있는 텍스처와 음색을 부여했다. 같은 녹음 파일을 사용하면서도 이번에는 음정을 추출해 작업을 이어갔다. 풍부한 하모닉을 가진 공명을 원했지만, 너무 많은 저음 공명은 소리를 흐릿하게 만들 수 있었기 때문에 Resonator를 통해 특정 주파수 대역만을 분리해 공명시켰다. 이후 Spectral Filter로 톤과 텍스처의 디테일을 다듬고, Vibrato Cauldron을 사용해 무작위성을 부여하며 끊임없이 변화하는 상호작용의 흐름을 표현했다.