[EP] ELNR Vol.1

Released date: 31 DEC 2024, 6 PM (GMT)

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The EP ELNR Vol.1 is a sonic speculative fiction that explores unseen worlds, a self-healing process woven through sonic fiction, a planet shaped by invisible political and historical events, research-based reflections on humanity’s data domestication and information systems, and even a story about how to become a fish.

EP <ELNR Vol.1>은 보이지 않는 세계들, 소닉 픽션으로 이루어진 셀프 힐링 프로세스, 보이지 않는 정치적-역사적 사건들이 하나가 된 지구, 인류의 데이터 가축화와 정보체제에 대한 리서치 베이스 작업과 물고기가 되는 방법에 대한 이야기가 담겨있는 청각적 사변 소설이다.





Track 1. The Clockwork of Eternity
Composed, produced by Eleanor Lee
Mixed and mastered by Eleanor Lee

Sonic Fiction: The Tortoise, Cassiopeia, and the Clockwork of Eternity.
소닉 픽션: 거북이 카시오페이아와 영원의 시계.



Track 2. The World of Data
Composed, produced by Eleanor Lee
Song and lyrics written by Eleanor Lee
Mixed by Eleanor Lee
Mastered by Nuoon

In modern society, information processed through algorithms and artificial intelligence has a profound impact on the world socially, economically, and politically. In the past, human labour was exploited under the ‘disciplinary regime,’ but today, in the ‘information regime,’ data and information are exploited by humans. In the disciplinary regime, the subject is aware that they are not free, but in the information regime, the subject deceives themselves into thinking they are free and active. Humans continuously reproduce themselves. However, what is truly free is not the human but the information. The paradox of the information society is that people are restricted and standardised within information. In this piece, everything natural and pure, symbolised by white pearls and pure waves, is turned into data. As the track progresses, the instruments gradually transform into increasingly artificial sources, with the notes G# and A# representing the binary language of 0 and 1.

현대 사회에서 알고리즘과 인공지능을 통해 처리된 정보는 사회적, 경제적, 정치적 측면에서 세상에 막대한 영향을 미친다. 과거에는 ‘규율체제’ 시스템 하에서 인간 노동이 착취되었으나, 오늘날 ‘정보체제’에서는 데이터와 정보가 인간에 의해 착취된다. 규율체제 시스템에서는 주체가 자신이 자유롭지 않다는 것을 인식하지만, 정보체제에서는 주체가 자신이 자유롭고 능동적이라고 착각한다. 인간은 자신을 끊임없이 재생산한다. 이때 진정으로 자유로운 것은 인간이 아니라 정보이다. 정보 사회의 역설은 사람들이 정보 안에서 제한되고 표준화된다는 점이다. 이 곡에서는 모든 자연적이고 순수한 것들, 흰 진주와 순수한 파동으로 상징되는 것들이 데이터화된다. 곡이 진행되면서 악기들은 점점 더 인공적인 소스들로 변해가고, G#과 A# 는 이진언어인 0과 1을 나타낸다.



Track 3. Dreamscape
Composed, produced by Eleanor Lee
Mastered by Nuoon

Sonic Fiction: self-healing process…
소닉 픽션: 자가 치유 과정…




Track 4. Let's Become a Fish
Composed, produced by Eleanor Lee
Song and lyrics written by Eleanor Lee
Mixed and mastered by Eleanor Lee

Falling midnight and the sunrise, between the cherry-coloured tiles. Inside a hazy summer, there is a foggy warm mind. Eighty-twenty-two fading circles. Before everything leaves- dry the fins thoughtfully… gently turn to white, and the tumultuous spring…

녹아드는 밤 그리고 아침, 체리색의 타일 사이에 잔뜩 낀 여름 그 안에 따뜻한 마음이 있어. 여든 스물 두개의 뿌옇게 바랜 원들- 사라지기전에 서서히…지느러미를 깨끗이 말리고, 어지러운 봄을 하얗게…



Track 5. Ariadne's thread
Composed, produced by Eleanor Lee
Mixed and mastered by Eleanor Lee

Transpierce the mountains instead of scaling them, excavate the land instead of striating it, bore holes in space instead of keeping it smooth, and turn the earth into Swiss cheese. An image from the film Strike [by Eisenstein] presents a holey space where a distributing group of people are rising, each emerging from his or her hole as if from a field in all directions. (Gilles Deleuze and Félix Guattari, A Thousand Plateaus)

The trio of a broken piano, wine glasses, and singing bowls carries a melody about the world once more, and I documented this movement as an invisible documentary. I recorded the broken piano using a Zoom microphone and segmented the 12-minute performance to assign each segment to buttons on a launchpad. Similarly, I recorded the sounds of wine glasses, played at varying pitches by adjusting the water levels, and the sounds of singing bowls performed with different techniques. These recordings were also assigned to individual buttons on the launchpad, creating a sampler-based instrument. This sampler instrument captures the interplay between various physical objects (i): piano, singing bowls, and wine glasses, and the physical forces or events (ii): keys being pressed, bowls resonating, and glasses filled with water and made to resonate by fingers. I documented and analysed each event’s significance and playback by examining the interactions between i and ii and the resulting evidence of an unseen new world.


산을 기어오르는 것이 아니라 구멍을 뚫고, 대지에 홈을 파는 것이 아니라 발굴하고, 공간을 매끄럽게 하는 것이 아니라 구멍을 뚫어 스위스 치즈처럼 만드는 것이다. [에이젠슈체인의] 영화 “파업”에 나오는 한 장면은 마치 사방으로 펼쳐진 듯한 구멍난 공간에서 인간들이 분산적인 방식으로 제각각 자기 구멍에서 나오는 모습을 보여준다. (질 들뢰즈, 펠릭스 가타리, “천개의 고원”)

망가진 피아노, 와인잔과 싱잉볼 트리오는 세상에 대해 다시 한번 노래를 머금고, 나는 그 움직임을 보이지 않는 다큐멘터리로 기록하였다. 나는 망가진 피아노를 줌 마이크를 이용해 녹음하고, 연주된 12분의 피아노 곡을 잘라 런치패드 각각의 버튼에 할당하였다. 와인잔에는 물을 담고, 물의 양을 조절해가며 높고 낮은 음을 연주하고 같은 방식으로 녹음하였으며, 여러 주법으로 연주된 싱잉볼의 소리 또한 녹음하여 모두 런치패드 각각의 버튼에 할당하여 샘플링을 기반으로 한 악기를 만들었다. 이 샘플러 인스트루먼트는 여러 가지의 물리적으로 존재하는 것들 (i): 피아노, 싱잉볼, 와인잔이 물리적인 힘이나 이벤트를 통해 (ii): 건반이 눌러지거나, 싱잉볼이 울리거나, 와인잔에 물이 담겨지고 손가락으로 인해 공명이 일어날 때- i와 ii 사이에서 일어나는 상호작용과 그로 인해 생기는 보이지 않는 새로운 세계의 증거들을 모아 각각 이벤트의 중요도를 설정하고 재생하여 이해하는 과정을 담았다.




Track 6. Philodendron
Composed, produced by Eleanor Lee
Mixed and mastered by Eleanor Lee

It’s been a series of heavy days. I hope the sound brings a little comfort. A world where philodendrons grow…

무거운 날들의 연속입니다. 소리가 작은 위안이 되길 바래요. 필로덴드론이 자라는 세상...



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