Graphic Score: Kandinsky and Bauhaus colour theoryThis graphic score aims to understand how humans perceive, feel, and express colours and shapes. By allowing performers to play different sections of the same piece while influencing each other’s emotional sections, the work captures and sonifies these interactions. This approach expands Kandinsky‘s colour theory and Bauhaus’s research on shape-colour-emotion relationships through musical experimentation. The use of an algorithm in this work ensures that performers follow predetermined rules, guiding the composition and interaction. This structure provides a framework for the progression and emotional expression, allowing performers to exercise autonomy and creativity. Within this framework, performers generate diverse musical experiences through individual interpretations and emotional expressions.
이 그래픽 스코어는 인간이 색깔과 도형을 인지하고, 느끼며 표현하는 방식을 이해하는 것에 의의를 둔다. 연주자들이 같은 곡 안에서 서로 다른 섹션을 연주하며 서로의 감정-섹션에 영향을 받는 과정을 사운드로 구현하고 포착하도록 돕는다. 이를 통해 칸딘스키의 색 이론과 바우하우스의 연구에서 발견한 도형-색깔-감정의 관계를 음악적 실험으로 확장한다.
알고리즘 속에서 연주자들은 정해진 규칙에 따라 곡을 진행하며 특정한 방식으로 상호작용하도록 유도된다. 알고리즘은 곡의 진행과 감정의 표현에 구조를 제공하며, 연주자들이 자율성과 창의성을 발휘할 수 있는 틀을 마련한다. 이러한 구조 속에서 연주자들은 각기 다른 해석과 감정 표현을 통해 다채로운 음악적 경험을 만들어낸다.
Performed four times by Thomas Sladden (piano), Natan KM (drums), and Alex Allen (double bass).
The recorded piece presented here is from the third improvisation session.
The recording process was supported by Harry Hamilton.